Regionale veteranenborrel Elburg 30 april 2026
We hebben het tempo weer lekker te pakken dit jaar en vandaag is het dan ook alweer de 2e regionale veteranenborrel uit de serie van 6. De locatie was dit keer restaurant De Haas in Elburg. Een voor ons welbekende locatie want geregeld strijken hier groepen militairen neer die wat te vieren en/of te herdenken hebben. Zo hebben wij als SVOC-LbO deze locatie ook vast in ons jaarprogramma opgenomen.
Dat de door ons georganiseerde regionale V-borrels een succes zijn blijkt wel uit de aantallen deelnemers (dat steeds verder doorstijgt) en het enthousiasme van onze leden want zoals altijd waren de eersten weer ruim op tijd aanwezig. Het arrangement dat we dit keer hadden afgesproken hield in dat er een “vrije” bar was dus geen muntjes of beperkingen van de drankjes, maar bestellen wat je lekker vindt en het aantal was dit keer ook niet beperkt. Bij binnenkomst werd iedereen (door Jan de Brouwer) richting de administratie geloosd zodat we konden bijhouden wie er binnen waren (door Peter Jacobs) en daarna doorverwezen naar de zaal waar de voorzitter Gerrit Bosch de gasten van harte welkom heette.
De dames van de bediening stonden al klaar om de bestellingen op te nemen en iedereen van een drankje te voorzien.
Rond 15.20 uur nam Gerrit het woord om iedereen van harte welkom te heten en kort terug te blikken op de vorige regionale V-borrel in Nunspeet en een meer dan succesvolle Paasbrunch in Zwolle. Vervolgens een korte vooruitblik naar de activiteiten alvorens we van de zomervakanties gaan genieten, namelijk de barbecue op 30 mei in Oosterwolde ne de 3e regionale V-borrel in Heerde.
Hierna gaf hij kort het woord aan Peter voor wat huishoudelijke mededelingen en na het rondbrengen van ons bekende Barbara bittertje werd de gebruikelijke toost uitgebracht en sprak de voorzitter de wens uit dat we elkaar nog lang mogen ontmoeten zolang de gezondheid het toelaat. Het gezellige samenzijn dat volgde was gevuld met mooie verhalen en herinneringen. De drank vloeide rijkelijk en van de heerlijke koude en warme hapjes werd gretig gebruik gemaakt en dat alles bij elkaar droeg bij aan wederom een geslaagde en uitermate gezellige regionale V-borrel.
De laatste gasten verlieten rond half zes het pand en gingen voor eigen rekening buiten op het terras nog even door.
Dank zijn wij verschuldigd aan het personeel van restaurant de Haas in Elburg voor de voortreffelijke bediening! We komen dan ook graag volgend jaar weer terug.
En zoals altijd hieronder weer een mooie foto-impressie van de V-borrel.